Els Empedrats

• Cal Cerdanyola – Font del Faig: 3 hores
  • Font del Faig – Coll del Pendís: 30 minuts
  • Coll del Pendís – Penyes Altes: 30 minuts.

És un recorregut pel costat del sol entre pinetells i alzines. Més endavant, roure, faig, pi roig i pi negre fins arribar a prats alpins. Creuarem varies vegades el riu dels Empedrats. Veurem el “Bullidor de la llet”, saltant d’aigua al peu del torrent del Forat. Als costats del riu hi trobarem les majestuoses parets dels Empedrats, d’aquest paisatge únic continuarem el camí cap a la Font Gran, Galigans.

Com arribar-hi

Agafant la carretera que va en direcció a Gisclareny. Una vegada arribant al pont de Sant Joan, que travessa el riu Bastareny, just abans de creuar, trobarem una pista forestal a mà dreta. Continuarem fins a “Cal Cerdanyola” (la primera i única casa que trobarem a peu de la pista). Seguidament , agafarem el camí que surt després de creuar el pont sobre el riu dels Empedrats a mà esquerra. Seguir el PR-125 (senyalitzat amb blanc i groc). Anirem trobant diferents indicacions.

Recomanacions

Portar un bon calçat de muntanya, queviures, aigua, llarga-vistes, càmera de fotos, protector solar i alguna peça d’abric.

Vegeu-ne la situació al mapa