Bagà, capital mundial del trail running amb l'Ultra Pirineu 2025

Divendres, 26 de setembre de 2025

L'esdeveniment aplega 4.000 corredors de 61 països i genera un impacte econòmic de 5 milions d'euros

Bagà ho té tot a punt per a una nova edició de l'Ultra Pirineu, un dels esdeveniments de trail running més destacats del calendari internacional, que tindrà lloc els dies 3, 4 i 5 d'octubre. La vila serà el centre neuràlgic d'una cita que és un motor econòmic i mediàtic per al Berguedà.

Aquest divendres, s’ha fet la presentació de la prova als mitjans de comunicació. La trobada ha tingut lloc al pont de la Vila de Bagà amb la presència de l’alcalde Lluís Casas, el director de la cursa, David Prieto i el conseller comarcal d’Esports del Berguedà, Ramon Caballé.

L'edició de 2024 ja va demostrar la magnitud de la Ultra Pirineu, congregant prop de 30.000 persones de públic i mobilitzant 4.000 corredors i corredores inscrits, a més de 8.800 acompanyants, segons fonts de l’organització.

Es calcula que l'esdeveniment genera un impacte econòmic directe al Berguedà de 5 milions d'euros i, almenys, 2,2 milions d’euros d’impacte mediàtic fruit dels articles i reportatges que apareixen a diferents mitjans de comunicació.

Lluís Casas, l’alcalde de Bagà, ha destacat que suposa aquest esdeveniment. "L'Ultra Pirineu no és només una cursa; és una oportunitat única per compartir el nostre paisatge, els nostres serveis i la nostra gent arreu del món. Bagà és el cor d'aquesta prova i estem orgullosos de ser, un any més, la casa de milers d'esportistes i acompanyants. Convidem a tothom a gaudir de l'ambient i a viure l'emoció d'aquest gran esdeveniment." 

Els participants de l'Ultra Pirineu seran els primers d’estrenar la renovada plaça Porxada, el punt de sortida de la majoria de les diferents modalitats de curses. Les obres estan a la seva recta final. 

El batlle ha agraït als veïns la seva col·laboració i comprensió per les molèsties que la cursa generi en el seu dia a dia. 

4.000 dorsals esgotats ràpidament

Amb la voluntat de gestionar adequadament la logística complexa de la cita, el nombre de participants es manté limitat a 4.000 inscrits. Malgrat això, l'interès per la cursa no deixa de créixer: els organitzadors han rebut entre 4.000 i 6.000 peticions addicionals de persones que volien inscriure's.

David Prieto, director de l'Ultra Pirineu, ha destacat aquesta gran demanda: “vam tancar les inscripcions de totes les curses molt abans que cap altre any. Vam obrir el desembre passat i la Marató va tancar al cap d'una setmana, la Mitja al cap d'un mes i l'Ultra al cap de tres mesos." Aquesta celeritat va generar "una allau de milers d'emails de gent que ha quedat fora i que sol·liciten una plaça”, afirma Prieto.

Participants de més de 60 nacionalitats

L'edició d'enguany reunirà un total de 4.000 participants distribuïts en les diverses modalitats: 1.300 a l'Ultra, 1.300 a la Marató, 1.000 a la Mitja, 200 a la Nit i 200 a l'XS.

La prova reforça el seu caràcter internacional amb la presència de corredors i corredores de 61 nacionalitats diferents. 

Pel que fa al repartiment per gènere, la Mitja és la cursa amb major percentatge de participació femenina (37% dones - 63% homes), seguida de la Nit (25% dones - 75% homes), la Marató (16% dones - 84% homes) i l'Ultra (10% dones - 90% homes). L'XS és la cursa dedicada íntegrament a nens i nenes (100%).

Finalment, la representació local també serà present, amb un total de 10 corredors i corredores de Bagà inscrits a les diferents proves. Entre aquests en destaca  el baganès Jan Torrella per la seva projecció. Compta amb el suport de l'Ajuntament de Bagà.

Darrera actualització: 26.09.2025 | 11:41